Veel gestelde vragen

Wellicht heeft u nog vragen over DéWoonnotaris.nl. Hieronder vindt u enkele veel gestelde vragen (en antwoorden).

Toon alle vragen  |  Sluit alle vragen
Als ik geen emailadres heb?

Onze voorkeur is om via digitale wijze te communiceren. Wellicht kunt u via een zoon of dochter de stukken via zijn/haar email ontvangen; wilt u toch stukken per post ontvangen, dan is dat mogelijk, maar worden daar wel extra kosten voor in rekening gebracht.

Wat doet de Woonnotaris.nl niet?
  • Overdracht van bedrijfspanden, rechten van erfpacht, lidmaatschapsrechten
  • Overdracht van verhuurde woningen
  • Overdrachten door of aan rechtspersonen
  • Vestigen van beperkt zakelijke rechten (anders dan hypotheken)
  • Overdrachten vanuit faillissementen
Is elk Woonnotariskantoor gelijk?

Nee, elke aparte vestiging kan eigen "voorwaarden" en tarieven hanteren. U kiest via de website eerst het kantoor in de woonplaats van uw keuze. Elk kantoor heeft zijn eigen voorwaarden en/of spelregels en hanteert eigen tarieven. Op de pagina van elke vestiging vindt u daaromtrent meer informatie.

Kan ik zelf een datum of tijd kiezen voor de ondertekening?

Na ontvangst van een getekende koopovereenkomst plannen wij direct de afspraak tot ondertekening van de akte(n) in. U bepaalt de datum (als overeengekomen in de koopovereenkomst), wij bepalen het tijdstip op die datum. Mocht dit tijdstip u nu echt niet uitkomen en er is nog ruimte in de agenda van de notaris, dan kan in overleg eventueel een ander tijdstip ingepland worden.

Heeft een digitale notaris wel een "echt" kantoor?

Jazeker! Elke Woonnotaris vestiging bevindt zich in een eigen kantoorpand of heeft haar kantoor in of nabij de individuele hoofdvestiging (een gerenommeerd en goed bekend staand notariskantoor).