Veel gestelde vragen
Wellicht heeft u nog vragen over DéWoonnotaris.nl. Hieronder vindt u enkele veel gestelde vragen (en antwoorden).
Onze voorkeur is om via digitale wijze te communiceren. Wellicht kunt u via een zoon of dochter de stukken via zijn/haar email ontvangen; wilt u toch stukken per post ontvangen, dan is dat mogelijk, maar worden daar wel extra kosten voor in rekening gebracht.
- Overdracht van bedrijfspanden, rechten van erfpacht, lidmaatschapsrechten
- Overdracht van verhuurde woningen
- Overdrachten door of aan rechtspersonen
- Vestigen van beperkt zakelijke rechten (anders dan hypotheken)
- Overdrachten vanuit faillissementen
Nee, elke aparte vestiging kan eigen "voorwaarden" en tarieven hanteren. U kiest via de website eerst het kantoor in de woonplaats van uw keuze. Elk kantoor heeft zijn eigen voorwaarden en/of spelregels en hanteert eigen tarieven. Op de pagina van elke vestiging vindt u daaromtrent meer informatie.
Na ontvangst van een getekende koopovereenkomst plannen wij direct de afspraak tot ondertekening van de akte(n) in. U bepaalt de datum (als overeengekomen in de koopovereenkomst), wij bepalen het tijdstip op die datum. Mocht dit tijdstip u nu echt niet uitkomen en er is nog ruimte in de agenda van de notaris, dan kan in overleg eventueel een ander tijdstip ingepland worden.
Jazeker! Elke Woonnotaris vestiging bevindt zich in een eigen kantoorpand of heeft haar kantoor in of nabij de individuele hoofdvestiging (een gerenommeerd en goed bekend staand notariskantoor).